Thursday, May 26, 2011

just go thru with it...

Hola...

agak mencabar menulis entry kali ni sebab, saya sedang bertarung dengan rasa mual saya dan mau muntah. huhuhu * kena tahan*.

Ya itulah cerita saya kali ni. 1st and all, saya bersyukur kepada Tuhan sebab pada usia perkawinan saya dan MM yang akan mencecah 3 bulan akan datang, kami sudah dipercayakan menjadi ibu dan bapa. Yes friends,,,I'm pregnant! :)

Waktu ni, kandungan saya baru masuk 4 minggu. Last time pg klinik, tidak dapat scan sebab belum boleh nampak apa2. Anyway, we are so happy and excited. Terutamanya husband saya. Saya baru pregnant dia sudah mengimaginasi anak kami yang sudah pandai berjalan dan bercakap. Terlalu jauh imaginasi dia... :)

so di awal pregnancy ni...memang terasa lah perubahan hormon. hari pertama minggu ni, saya terpaksa balik awal dari ofis sebab saya sakit kepala yang amat sangat sampai tidak larat mau tengok PC langsung. Hari kedua dan hari ketiga...saya tiada muntah cuma loya dan ada rasa mau muntah. Kawan2 ofis tanya, saya ada morning sickness ka? saya bukan setakat morning, sampai ke malam rasa mau muntah tu ada. Even sekarang ni. Cuma pagi ni saya teruk sikit...sebab seawal jam 6pagi saya sudah muntah beberapa kali. Sampai ofis pun muntah lagi. Pada hal saya belum makan apa2.

Kalau husband saya excited sampai tidak sabar mau lihat anak kami pandai berjalan...saya pula lebih banyak fikir apa lagi yang saya akan lalui dalam tempoh awal pregnancy ni. Ada orang langsung tidak kena morning sickness. Which is beruntunglah kan. Macam saya, mula sudah macam2 bau yang tidak boleh masuk di hidung. Makan pun saya lebih senang dimulakan dengan menghirup sup. Paling suka sup! Apa lagi kalau sup masakan cina. Just plain soup pun sudah memadai.

Semalam husband memasak tuk saya, baunya saja buat saya pening dan hilang selera makan. Kalau bukan dipaksa oleh husband supaya makan juga, maunya saya tidak makan.

Entahlah berapa lama saya akan rasa macam ni. Hopefully saya akan cepat normal balik pemakanan. at one part saya memang excited jadi ibu, tapi utk melalui morning sickness tu yang agak melemahkan saya sikit. Betul2 hilang tenaga saya di situ.

Tapi ya, ini memang pengalaman. So saya tanamkan dalam minda saya saja, just enjoy the changing in my body. Saya mau enjoy each phase for my 1st experience of pregnancy. Tho it may not comfortable for me, tapi tak apalah.

Oklah, itu saja tuk kali ni. Nanti kita cerita2 lagi.

Till then, keep hoping; keep believing; and never lose faith. God Bless.

3 comments:

mamamya said...

wowwiee! congrats renny!
biasalah 1st trimester mmg lemah sikit, but hopefully nnt masuk 2nd trimester semuanya ok, sabar ok =)

nanti selera dah ok make sure byk2 minum susu anmum for preggie tu, bagus sangat sangat utk tulang baby tau, i yg x suka susu ni pun bila baby dah keluar tengok tulang dia kuat rasa bersyukur sbb husband 'paksa' minum dulu hehe...

rennylesa said...

thanks sue...

memang menguji kesabaran jugalah kan...syukur masih boleh driving pg ofis ni.

samalah kita sue. Sy pun tidak suka minum susu. Tapi dengar ur testimony ni, rasanya sy kena follow juga lah. Utk anak juga kan. thanks ya sue. nanti share2 lagi...

rennylesa said...
This comment has been removed by the author.

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...