Wednesday, June 1, 2011

Again...and it worse!

Feeling not very well today after yesterday....

Semalam adalah yang paling teruk saya alami alahan sejak saya tau pregnant.

Balik dari ofis, saya muntah lagi.

Malamnya, my husband sangat baik hati masak tuk saya. Tapi rupa2nya, saya memang tidak boleh dengan bau masakan. 1 rumah bau saya pening kepala, mual..end up saya tidak makan. Saya cakap dgn husband saya, nanti saja saya makan kalau saya rasa mau makan.

Apa terjadi, dari jam 9malam tu sampai 113o malam perut saya tidak selesa...sampaikan saya muntah semua...semua maksud saya..even saya makan a slice of manggo utk dinner..dengan itu2 semua hilang.

Oleh kerana, saya sudahlah tiada makan sangat tapi mau muntah juga, rasa mau cramp perut saya. Nangis2 saya time muntah sebab saya tidak tahan. Apa lagi saya mau muntah...tiada apa2 lagi yang tinggal.

1130pm, last shot saya muntah..memang 0 terus energy saya masa tu. Cuma saya bersyukur, saya dapat tidur juga dan sepanjang tidur saya tidak rasa sakit.

Bangun sebelum jam 6 (sudah kebiasaan saya sejak saya pregnant), mula balik rasa tidak selesa.

Pagi ni masuk ofis, saya agak kurang bermaya. Praise the Lord, ada kolig macam deepa dan kiera yang sangat prihatin dgn keadaan sy di ofis ni. Deepa macam ibarat nurse saya pula. :) sb every morning dia akan tanya keadaan saya. Thank you so much deepa.

Harap saya masih ada kekuatan extra untuk hari ni.

p/s-sambil taip ni, sambil makan sikit demi sikit roti yang deepa kasi. :)

5 comments:

airin said...

poor thing. be strong k??

thesweetlittlecat said...

worse ke beb? g lah klinik plz.. ask for the medicine... xboleh xde energy beb, u r carrying another life in ur body! be strong ok! we r alwaz here for u!

Deepa said...

Aiyah, Ive been there and done that, so no big deal girl. The first 3 months is the most crucial and annoying because of your morning sickness. You need food anytime, do drop by at my place. Hehehehe.

pHatMuMMy said...

sooo kesian...

i'm the type yg teruk jugak sickness, but lucky for me, i can eat almost anything, i can even eat right after a session of vomiting..hehe..sebab tu badan naik bagai dipam-pam..

hope this phase for you only lasts for three months :) (oh, one more thing, try to avoid taking foods with lots of "italian" herbs such as spaghetti or lasagna...itu kalau muntah mmg macam mau mati...haha)

rennylesa said...

airin-itulah kasian I kan...tapi nak buat cam mana,..experience..

kiera-medicine? makan ubat asid folik tu je aku dah seperti sepenuh tenaga tuk telan apa lagi nak telan ubat lain..muntah berterusan lah aku macam tu..im worried my lil one too, thats why i eat food...tak banyak tp sikit pun jadilah...

deepa - itulah i ni tak sedar diri lagi kan..dah tau pregnant apa makanan pun takde stok. Tapi yg sebenarnya deepa, i bukan tak nak beli..i cuma tak tau nak makan apa.

yantie-untungnya kau...dah muntah pun boleh makan lagi. Kalau sy ni..muntah terus lunyai. Dah tak boleh isi apa2 dah. harapnye, sekejap je lah kan MS ni. aku pun dah tak tahan. anyway thanks tuk tips jauhkan makanan itali tu. sebab memang skg pun aku tak tau nak makan apa.

tuk semua-thanks for your care. Really appreciate it.

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...