Friday, August 19, 2011

My Wedding~Part 1

Ok..finally...finally....kan kan...I know..saya telah mengambil masa yang sangat panjang untuk menguploadkan gambar2 hari Bersejarah dalam hidup saya. Kwn2 sudah mulai tanya (sampai ada sudah yg bosan kali tanya habis tidak dilayan..)tapi baru sekarang baru saya berkesempatan. Minta maaf utk kawan2 saya..utk pengetahuan kamu semua gambar ni tidak rasmi..ya diulangi tidak rasmi. Semuanya guna kamera husband...yg rasmi akan cuma kami dapat waktu kami balik Sabah cuti raya nanti...anyway..rasmi tidak rasmi sama sajalah orang di dalamnya cuma maybe the quality of the picture sajalah kurang...biasalah kan sendiri2 ambil!

So siri My Wedding ni ada 3 part. Yg pertama ni, saya mau kongsikan hari kami register di JPN Putrajaya. Kami register kawin di JPN pada 8 Mac 2011. Eh eh..mcm baru semalam saya rasa..hahaha (ayat poyo!) Jadi di catatan Kerajaan Malaysia, kami berdua suami isteri sah pada tarikh ini. TAPI..ada tapi ya...di KERAJAAN SURGA..kami belum rasmi sebab pernikahan ini tidak dimeterai dalam nama BAPA, ANAK dan ROH KUDUS. Jadi utk yang beragama kristen faham2 lah kan, kami dua belum ada lesen tuk hidup bersama. Unless sudah didoakan dan dimeterai dalam nama TUHAN YESUS KRISTUS.

ok lah..sudah lama tidak upload mau panjang2 cerita lagi..sudah lah tu kan...let the pictures tell u our story...



Ini kami, kami adalah pasangan ke lapan pada hari itu. Makeup/hair do/baju semuanya Sdn Bhd. So simple sajalah..hehehe

Ini yang berlaku dalam bilik upacara perkawinan itu...ada hakim...ada 2 orang saksi dari kedua-dua pihak.





Teman-teman yang dapat hadir bersama menyaksikan 'hari perkawinan' kami di JPN. Semuanya org2 yg keja d putrajaya. Except for our saksi. Thank you so much Bro Yunonop (mike saksi) and my beloved uncle and his family (bro joniel and sis jane serta anak) jauh2 datang dr Gemas.









and finally...sudah selesai masa untuk bergambar..gambar biasa2 saja..belum boleh lebih2..:D


Nantikan entry yang berikutnya....







No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...