Friday, August 19, 2011

My Wedding ~ Part 2

12 Mac 2011

tarikh yang kami sepakat pilih...since my husband seorang yg suka no..dan kebetulan (wlpn tiada yg kebetulan pada saya) tarikh itu jatuh pada hari sabtu...so kami dua setuju tuk menamatkan zaman bujang kami pada 12.3.11. Senang mau ingatlah (kunun..hehehe)

Ini gambar pertama kami...kami mau siap sedia ke gereja sudah..so masa ni itu tukang ambil gambar minta kami posing d banner yg kami buat sendiri ni...








Upon the arrival of the brides...bapa saya serius betul dalam ni. Saya pula senyum lebar dalam masa yg sama saya nervous bah tu...plus ada salah2 sudah dalam aturan majlis.









Saya tidak tau, kami saja nervous ka atau pendeta2 tu pun nervous juga kali. Sampai terbalik aturan (rasanya)..patutnya tukar cincin dulu kan..then baru ada 'u may kiss the bride'. Itulah...gara2 hujan yang masih mencurah2 masa tu..every things agak mess up skit. Me? a bit sedih tapi ya what to do..sudah terjadi...kenangan sajalah...




sampai kami terpaksa buat 'psst..psst...pastor..kami dua belum tukar cincin lagilah'...terus tu pendeta mcm kelam kabut...'o ada cincin ka?'...alalala...







Finally, selesai juga acara d gereja. Thanks GOD. Walaupun memang kelam kabut. Sudahlah masa dijadualkan jam 2 pm bermula tapi gara2 hujan dan banjir..my husband yg tergendala d Kota Marudu masa tu, kena tunggu. Ding dong ding dong jam 3 baru acara bermula dgn keadaan hujan masih mencurah2. Apapun..syukur selesai...






Wajah kami selepas sah Suami dan Isteri. Masa ni sudah sampai d rumah. muka saya agak messy dlm ni.


Dan skip acara mongivan (hadiah dari menantu to parents and saudara mara-panjang betul)..kita terus ke acara kami dua berpakaian baju RUngus. Proud to be rungus girl. Baju kami adalah yang tercantik (bagi sayalah). Warna warni gitu..dan of course berat!







Berat tu tembaga yang melilit di pinggang saya dan di tangan saya. Husband ringan jak..yg saya yg sarat betul ni...dan masa ni..saya tidak pakai earings. Hahaha...kelam kabut punya pasal (sebab masa tu masih hujan dan yg datang pun sudah kesejukan) saya tidak sempat cari earings yg sesuai dgn baju ni. So tiada earings..kununlah kasi nampak betul gadis rungus asli..hahahaha







Cubaan kami suami dan isteri sumundai dan mongigol. See budak depan pakai baju putih tu..itu tukang ajar my husband. Apa dia buat, my husband kena ikut. Saya dan bbp pengiring lain di belakang. Tapi saya memang pandai sumundai...ahaakkkks....(upss nenek sya bilang) bapa sy yg pakai batik dgn sigal dia memerhati menantu dia mongigol.








nah ambik kau..senyum lebar c husband...bolehlah dear...hahahaha







Sesi potong kek. I tell u...dah hampir jam berapa sudah ni...sudahlah cuaca masih sejuk baju saya seksi lagi...hahaha. tapi pedulilah kan...mana lah sy tau hujan akan begitu lebat hari itu. Masa ni, make up sudah mulai cair..dan rambut tidak sempat buat apa2. Since my makeup artist masa tu terpaksa balik awal bila baju yg ketiga ni. Dia duduk KK, jadi takut banjir dia pulang awal lah. itu sebab rambut memang nampak messy dan kosong.






My parents in law. O ya tu kek bah...simple kan...tapi oklah...jauh bah tu kek dari KK. nasib baik masih ok keadaan dia dan boleh tahanlah sedap...









My parents. Durang dua ni suka pakai batik yang sedondon. :)


upss...abis potong kek....maka kira hampir selesai lah majlis kami pada hari itu. So sesi nyanyi2...layan tetamu yg masih ada...(sebab masih hujan dan cuaca semakin sejuk)....ada tetamu yg sudah balik...






entah jam berapa sudah tu..tunggu punya tunggu kawan2 saya yg dari KL ni...airin and ho dan kimi yg belum sampai...mau almost tengah malam sudah...saya tidak tahan cuaca sejuk...saya tukar baju. Pg baju tshirt dan seluar pendek. Husband lagi yg masih pakai smart. SO minta maaf sangat sama durang lah sebab tidak dapat tunggu.






Apapun, terima kasih banyaklah sama mereka sebab hadir juga di majlis kami. Kedatangan kamu sangat dihargai.






Termasuklah rombongan durang c kiera and husband and kak aniz serta en rappandi. Durang sempat nampak kami d church tapi tidak sempat makan ni..terpaksa balik awal sebab takut terkandas di jalan raya. Saya sedih sebab durang nda sempat makan...(huhu blame sama tu hujan).






Apapun...terima kasih banyak2 sama semua pihak yg sudah membantu kami.

1 comment:

Elih Japahar said...

so sweet :) saya termasuk blog ini sebab mau cari hadiah untuk meongivan haha..urang mana kau ni? sy dr Kg. Kabangaan, Kudat..:)

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...