Monday, August 22, 2011

My Wedding ~ Part 3

Finally, my wedding story (maksud saya majlis) end at Kunak..my husband side. The reception at Dewan Pai Sheng..(those Kunak'ian' shud know this place) on the 18 of Mac 2011.

Menariknya, utk pertama kalinya saya memakai pakaian tradisi orang Toraja. Husband sy mix. Bapa dusun mama toraja. Kalau ada yg tidak tau, toraja ni salah satu suku dari Indonesia. His mum (my mother in law lah) sudah lama berhijrah ke Sabah so sudah lama dapat kerakyatan Malaysia. Apa lagi sudah kawin dengan orang tempatan. Toraja maksudnya To' ~manusia/orang Raja~ raja/king. My husband cakap, bangsa Toraja ni antara suku yang terbilang di Indonesia. keturunan raja2 yuuu...:)

So pakaian nya pun macam ala-ala raja juga...check it out!


kan..warna kuning..kelas gitu! Actually ada warna putih. Tapi MIL saya cakap, better ambil kuning lebih menyerlah.

Tengok husband saya...pakai sarung. Siap ada keris lagi. Both of us lagi tu ada keris. macam Tun teja jak saya rasa. Cuma saya a bit tidak selesa dengan baju ni sebab kain dia agak gatal...nasib baik tidak lama pakai...





Kebiasaan di sebelah husband ada sedikit mcm orang melayu..siap bersanding lagi. So nampaklah kami berdua gah di pelamin bertemakan biru putih. (saya malu oooo..tidak biasa)




Then ini family sebelah saya yang datang. Jauh perjalanan mereka dari Kudat. Ambil masa 8 jam gitu. Tapi durang semua ni kaki jalan. Apa lagi tempat baru.




Inilah parents in law saya. MIL saya cantik kan...




Then saat tukar baju..utk sesi potong kek...I love the hair...memang dari dulu mengidam rambut panjang curly di hujung rambut..:D




Sebahagian gambar besar Jemaat dari Church Calvary Kunak




Satu-satunya tetamu yang saya kenal. Ini dia clive kawan kami masa di UPM. Happy dia dapat datang.




Adik perempuan husband saya di hujung sebelah kanan gambar. Cantik adik dia macam fauziah latif.




Ini gambar yang paling saya suka....the ladies from my family.


So finally (again) cerita majlis saya berakhir dengan entry ni. harap kawan2 enjoy tengok gambar ni. Minta maaf belum boleh upload d FB.


until my next entry..see ya'.


GBU

1 comment:

vivien_capri said...

at last! hehe

nampak juga gambar.

santek la ging..esp pakai baju biru tu..mcm pwincess hehehe

baju kuning tu pula macam pahlawan melayu hehe..

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...