Wednesday, October 12, 2011

Sometimes I remember u...

Hello...

I'd really want to share about my baby growth tapi duduk kat MOSTI ni, banyak website yg kena block dan tak boleh install sembarangan. So susah nak upload gambar baby yang terbaru. Since my broadband sudah terminate memang lagilah susah nak berinternet d rumah.

Talking about this, i cannot help myself than comparing the previous life i had at my old ministry. I love my PC that i've been using for almost 5 years.. I can easily download so many things and install many applications but of course not game lah. Tapi macam install my canon software, oklah kot boleh!

I miss browsing the u-tube. Of course working at MOSTI especially in this section, most of the time i dont have much time to browse so many things. For the past 1 weeks and 3 days, I have so many documents @ letter that need to be cleared. At the same time, I have to focused some of the important Pekeliling that related to my job. And thank God, finally yesterday saya berjaya menghabiskan kerja2 yg ditinggalkan dan kerja2 yg mendatang. SO ada lah masa ...sedikit masa utk saya bersenang lenang d ofis semalam. Masa itulah teringat u-tube. Nak cari lagulah, nak cari movie trailer baru lah...teringat lagu Kpop..aduh rindu betul saya semalam.

Dan satu lagi saya rindu duduk dalam bilik. Bukan apa, i need privacy sometimes. Sini setelah sedia maklum, PSU duduk sama dgn PT dalam btk cubicle. So pemandangan saya itu sangat lah terhad kepada block/meja/dan yang saya tidak suka berhadapan terus dgn my immediate boss. Saya ni sudahlah nature lover..of course bila mata sudah penat tu saya suka tgk luar..lalu teringatlah view di bilik lama saya yang menghadap tasik dan jambatan serta hotel pullman.

Do I sound like regreting something? ehm...tidak jugalah..maybe time of adjustment tu masih dlm proses kali. Sy sudah tidak kisah dengan 1st come 1st serve..siapa dulu dapat parking dulu. .malah saya seronok datang awal ofis skg. Cuma...itulah...rindu dengan kerani2 di KSI. CC yang sangat membantu..PT yang sangat baik hati. Bukan saya cakap sini tidak baik. Durang pun bagus, cuma belum cukup bonding kekeluargaan itu lagi. DI sini, pagi itu saja sempat berbual lepas tu..kerja kerja kerja....macam tidak cukup tangan semua orang..which is memang begitulah keadaan PSM di MOSTI ni. Lunch pun macam tiada orang peduli sangat di sini, janji kerja siap.

Yang saya hairan kenapa PSM di old ministry macam nampak rileks saja...??? heran juga saya. Sebab di sini, memang KERJA all the time! hahaha sungguh amat berbeza.

Apapun, apa yg paling saya rindu adalah kawan2 PSU di KSI. I miss deepa, the most. aisha juga..teringat keinocent dia tu...miss fariza (yg skg DPA) yg sangat garang...:). Yuni dengan kekemasan meja dia.

Oklah, saya telah melangkaui masa kerja saya..need to stop here. Got work waiting for me.

Till then, have a joyful and fruitful day.

God Bless

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...