Tuesday, November 8, 2011

Title-Less

2011 ada lagi tinggal kurang daripada 2 bulan..wow wee...time really flies so fast...

kalau mau ulas panjang nda habis 1 page ni..banyak betul yang berlaku dalam tahun ni. Hopefully daripada semua yang berlaku tu, saya akan bertambah matang dalam menghadapi cabaran kehidupan yang akan datang..aise...

Apapun...excited lah mau abis ni tahun...

Tahun depan memang confirm akan terjadi 1 anjakan besar dalam kehidupan saya...

semakin lama, semakin sedikit entry saya kan...so sorry about that.

Sejak pindah kementerian baru, memang agak busy kehidupan saya. Sudah begitu, since broadband pun tiada sudah, lagilah memang kurang berblog. Tapi apapun, saya usahakan mencoret juga di Blog saya ni. :D

Saya ada tinggal sebulan lebih kerja, since saya memohon untuk bercuti awal. Hopefully, saya dapat terbang balik sabah. Sama ada lahirkan baby saya ni di Kudat atau Kota Marudu belum pasti lagi. Saya fikir, once saya sampai di airport KK then I decide where to deliver my baby. Hopefully semuanya Tuhan permudahkanlah urusan saya nanti.

Saya ambil cuti 90 hari utk 1st baby ni [hehehe, 1st tu]. Planning tuk ambil masa berpantang di kampung saja. Ehm...90 hari tu ging...di kampung???? saya paling lama ada di kampung sejak saya bekerja ni pun 2 minggu saja. Kali ni 90 hari? hahahahaha...entahlah macam mana lah kami dua baby di kampung. Rumah saya masih tetap aman mcm kampung2 lain. Dari segi network coverage, sekejap ada sekejap tiada. Tiada 3G of course so meaning to say no INTERNET. No internet means NO BLOGGING..NO FACEBOOK juga...hahaha. So betul2 menikmatilah masa berpantang tu. Well then, bagus jugalah kan...ambil masa berehat sekaligus menghabiskan masa dengan my baby boy selama 90 hari tu. Nanti kalau sudah kerja, mesti rindu2an sama anak nanti. :)

Fikir2 balik, saya tidak sabar balik. Tapi fikir lagi dalam saya NERVOUS sebenarnya. Due saya 16 Januari. Saya cakap sama baby saya, jangan lah keluar ni tahun, bagilah mummy dia ni merasa krimas berdua dengan daddy dia dulu. Tahun depan lah baby keluar. Hehehe...yang sebenarnya saya nervous memikirkan ada satu kehidupan baru dalam hidup saya nanti. Imagine, saya memangku my baby and feeding him. Wah...I cannot imagine...[ok skip pasal lahir baby ya..scary beb].

Ok ok...melalut sudah saya. Tengah boring bah ni di ofis, ada banyak keja tapi rasa macam bosan pula. U knowlah my keja ni kan....

Oklah..cukup sampai sini dululah....

2 comments:

didi said...

Renny,

Aku lagi lah dah mula nervous. Due date 10.12. 1 month to go. Itu pun kalau tak awal. Oh, takutnya.

Sekarang ni tgh prepare mentally for tha labour and the pain. Cuba nak tenangkan fikiran, dan sentiasa mengingatkan diri bahawa kita, compare to our mother and grandmothers, dapat facilities jauh lebih bagus maka sepatutnya kita tak boleh complain kan?

Mindset perlu positif!!!!
Bukan senang nak jadi ibu :)

rennylesa said...

Betul tu didi..

sekarang hospital semua dah kira canggih...patut lebih menyakinkan kita...

cuma kalau sy, perasaan nervous tu still ada...sy tunggu didi punya cerita lah since didi lahir awal dulu dari saya. :)

Apapun, saya setuju stay positive..itu lah yang sepatutnya.. :D

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...