Friday, May 4, 2012

Dilema ibu...

Dengan pantas...

bos saya cakap 'susahlah pegawai selalu balik sharp'...

saya masuk wp1...dan duduk di kerusi yg hot dengan banyak isu backlogged..banyak isu panas..nak handle gaji org DS/DM yg bergelar PROF ni...

dan sejak ada anak..anak adalah my 1st priority sekarang...saya paling rasa bersalah kalau saya balik lewat after 5...saya tidak mau anak saya lama2 dgn penjaga dia...

kes di sini pula...selalu jam 530 dan ke atas masa itulah mau cari pegawai..masa itulah mau discuss..saya faham bos2 ni jam 5 ke atas baru ada masa tengok paper...sebab banyak benda paper dia handle plus meeting...tapi tolonglah dan fahamilah mereka2 yg baru bergelar ibu..apa lagi anak masih di bawah 6 bulan..apa lagi yang masih mau menyusu badan....

I love my job..but how happy I am with my job...cannot compare with what I have my son..the MOMENT with him is PRICELESS!

sigh!

2 comments:

vivien_capri said...

biar dia...

tanggungjawab kita hanya tertakluk pada WP unless betul2 melibatkan keselamatan negara.

kalau dia tengok after jam 5, then bincang la pagi2 the next day kan..buat apa mau susahkan orang and pura2 nda mau paham..adakah dia tidak pernah di situasi itu dulu?

some people aare just SO PLAIN IGNORANT. WTF bilang hehee

didi said...

So, so true Renny.

Aku pun susah hati kadang2. Sbb taknak bos fikir, bila ada anak, commitment kepada kerja kurang. Sebenarnya tidak. Cuma ada komitmen lebih besar yang perlu diberi top priority.

Cukup la pagi sampai petang org lain jaga. Tiap2 petang, bontot dah xleh duk diam x sabar nak jumpa anak kan?

:)

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...