Wednesday, August 29, 2012

mau..tapi belum sure...

Like seriously...

Mau sambung belajar...kunun...tapi still tidak begitu pasti mau ke mana...dan bidang apa...

ya..tiada mukadimah terus jump kan...

saya sebenarnya ada hasrat murni untuk sambung belajar...planning saya tu tahun 2014...secara kasarnya saya ada sesuatu di minda saya....saya berminat mengkaji behaviour orang...temperamen...sifat...kesukaan...etc etc...pendek kata saya suka orang!

Sekarang ni memang buat service..,tapi bukanlah directly saya pilih2 orang nilai2 orang...tidak pernah pun...tapi saya selalu fikir macam ni, kalau kita tau kekuatan seseorang itu dari segi akademik/kebolehan..sure ada benefit sama negara kita untuk meletakkan seseorang di tempat yang betul ..the right person at the right place...produktiviti the booom!

So I did discuss dengan KPSU sa, sebab dia pernah jadi panel temuduga utk HLP ni..kebanyakan yg fail katanya, sebab mereka lihat calon TIDAK BERSEDIA sepenuhnya pun mau sambung belajar...kebanyakkan soalan menjurus kepada apa bidang yg mereka ambil, di mana mereka akan jalankan kajian etc etc..kalau banyak jawapan calon..' saya rasa saya sesuai'...atau 'saya rasa saya akan buat macam ni'..saya rasa saya rasa...memang confirm TIDAK BERJAYA!

So persoalan sebenar saya adalah...APAKAH SAYA READY UNTUK SAMBUNG BELAJAR?

saya ready ka? huhu this is a BIG Question to me...I need to discuss with my husband..

ya lah manalah tau saya akan menambah kepada populasi sekarang ni....saya kena fikir...MAMPU kah saya belajar...apa lagi ada anak sekarang kan...anak sedang membesar...uishhh dulu belajar lenggang2.. rileks2 pergi library pergi sana sini buat kajian..sekarang banyak benda pula mau consider...

Jadi sy ni macam mana...ready ka?

kena doa puasa dulu ni...cari kehendak Tuhan...

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...