Monday, August 27, 2012

Remind me who I am

Dalam beberapa hari ini,

saya rasa sangat berdosa kepada Tuhan.

Saya membenarkan kesakitan...

Saya membenarkan kepahitan...

Saya membenarkan kekecewaan...

Saya putus asa...

Saya mau berhenti...

Saya mulai hilang arah diri...

Saya lupa impian saya...

Saya lupa kerinduan hati saya...

Saya lupa...

Dalam pada saya ditenggelami dengan segala rasa macam keadaan...

Pagi ini saya diingatkan dengan Firman Tuhan ini;-

"isaiah 49:1
The Lord called me before my birth;
from within the womb he called me by name."

"isaiah 49:16
See, I have written your name on the palms of my hands."

''ephesians 2:10
For we are God’s masterpiece. He has created us anew in Christ Jesus, so we can do the good things he planned for us long ago."

Saya lupa, saya ini dikenal Tuhan sejak dalam rahim ibu saya...Saya lupa nama saya telah ditulis oleh Tuhan, dan saya lupa saya ini ciptaan unik Tuhan dan satu-satunya saya...

Forgive me dear Lord Jesus...

"When my heart is like a stone,
And I’m running far from home
Remind me who I am
When I can’t receive Your love
Afraid I’ll never be enough
Remind me who I am "
Jason Gray “Remind Me Who I Am”

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...