Wednesday, August 1, 2012

My Husband-he is just a man



This is where the Pastor announce us husband and wife and after we exchange vows to each other....

Hari ni, saya sangat diberkati dengan satu artikel oleh Mdm Sandra.. baca di sini

After about 1 year 4 months life of marriage, MEMANG banyak dugaan serta cabaran kami lalui... TERNYATA masih banyak ketidakNGAMAN kami dalam banyak perkara...

Dan sering kali itu jadi isu kami bermasam muka....u noe husband n wife..sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pula suami dan isteri...

YeS, saya sering kali kecewa apabila apa yg saya harapkan pada suami itu x terjadi...for example I really need him to help me at the dapur...doing laundry...etc...dalam masa yg sama, saya tau suami juga mengharapkan perkara yang sama dengan saya....

Contohnya expectation sy pada suami ialah apabila saya dapat tau sy pregnant..saya TERINGIN dimanjakan seperti menatang minyak yang penuh...u know like in those drama yg kita tengok...TAPI saya rasa saya tidak boleh dibuai sangat dengan drama ni...sebab realitinya...saya banyak berdikari waktu saya pregnant...

pergi check-up selalu sendiri...(kadang2 adalah dalam 2-3 kali husband temankan)...
selalu ditinggalkan sebab husband pergi outstation...
dimasakkan sesuatu...tapi during morning sickness sy, sepanjang itulah dapur x berasap..which x juga 100% salah suami sebab saya sendiri x boleh bau makanan dalam rumah...

Lepas ada anak, saya teringin juga suami tolong saya kemas rumah...masak sekali sekala...

...but then.. my husband-he is just a man...

Dalam banyak2 perkara, saya bersyukur bila dia masa buang sampah....bila dia usaha jaga c raphael waktu sy masak wlpn x lama, bila dia cuci tandas, bila dia ambil air..bila dia belikan makanan supaya sa x perlu masak malam...

so kalau sy ada sedikit kerja keras menjadi seorang isteri dan ibu banding orang lain, sy tau sy patut bersyukur sebab sy pasti Tuhan ada rencanaNya sendiri untuk saya...dan saya percaya pasti di balik kesabaran dan ketabahan ada sesuatu yang sy belajar untuk terus berharap hanya kepada TUhan...

“This I declare about the Lord: He alone is my refuge, my place of safety; He is my God, and I trust Him.” Psalm 91:2



Dear husband, if you happened to read this, I just want u to know that...when I say I DO...that means I accept u for who u are and love you and cherish u till death do us apart....muchas gracias...

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...