Monday, September 10, 2012

JR story...

Happy Monday u all...

Apa kabar?

Sejak semalam bermulalah sesi berdua di rumah for the next 20 days...my hubby went to china for kursus...my parents pun sudah kembali ke hometown...jadi tinggallah sy dengan my baby..sob sob sob...

Berdua dengan Joshua...memang banyak cabaran dia sekarang...Dia semakin SUPER ACTIVE! Bagi pegang barang, sekejap saja sudah boring..buang barang yang dia pegang...so tidak boleh bagi hp dengan dia sekarang...Lepas tu...kena pantau dia selalu...bila dalam walker...dulu perjalanan dia tidak lah seadventurous sangat...sekarang...terleka sikit dia mulailah dia mau masuk ke toilet...

Kalau bagi meniarap..pun sadis juga...kalau di tingkat bawah..mulailah dia mau masuk ke dapur...kalau di atas...masuk toilet juga....makin dilarang mummynya say NO...dia makin maju..sekejap saja dia berpaling dan teruskan perjalanan...sigh...

Tapi semua itu, saya tetap ENJOY tengok dia explore perkara disekeliling dia...one thing sya tengok Joshua kalau benda baru dia pegang..dia tidak akan terus masuk di mulut..dia kaji dulu...pegang lama2...belek2...tapi kalau let say sy pernah bagi dia pegang sebelumnya, contohnya my hp..my purse...tiger dia...semua tu terus digigitnya....

Lepas tu sekarang, dia mulai mau buat cubaan duduk...yg lucunya belum pandai merangkak...rasanya joshua ni skip merangkak kot...pada dia tidak penting merangkak...hahahhaa...

Sebagai ibu, walaupun saya tidak ada catatan detail bila dia mulai lakukan semuanya..t.api itu semua terpahat di Memori saya...

o lupa mention...dengan gigi sebesar 1 butir nasi...dia suka betul (especially bila dia geram) gigit my ni**le. Sakit...dia cuma berhenti bila saya jerit..aisshhh..harap2 gigi2 nya yg lain tumbuh after dia genap setahun lah...sebab masa tu sy suda berkira-kira mau stopkan dia BF...

oklah...enjoy working...GB

2 comments:

vivien_capri said...

hahaha teringat saya mama sia yang terjerit2 sbb kana gigit masa adik sia menyusu.

bayangkan adik saya lelaki 2 tahun tus ada adik lagi satu, berkongsi durang time nenen..satu di kiri satu di kanan..

hahaha

lawak eh

rennylesa said...

uina...memang tabik hormat sama mama ko lah...

sekarang ni tidak sampai 2 tahun, durang kasi berhenti BF sudah.

Saya at first mau kasi 2 tahun...tapi sy fikir susah juga mau cukup 2 tahun ni...:)

sakit kena gigit bah..itu baru 1 gigi kecil...setiap kali c rapha menyusu...saya ni mcam get ready jak..sakit oooo..hahahha

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...