Thursday, September 13, 2012

Perfect....10

Dulu-dulu, zaman remaja pandai sudah berjinak2 dengan kebersihan muka. Mulalah cari pencuci apa yang paling sesuai. Saya pernah cuba, brand Clean n Clear..Biore...Eversoft..dan yang penting masa tu saya mampu lah kalau setakat bawah RM10.

Kemudiannya,,,bila suda bekerja...ada duit sendiri...masa tu mulailah mau try brand yang mahal skit...sempat lah try SKII (itu pun cuma trial pack)..then dekat2 mau kawin saya try brand Clinique...

Pun begitu....masalah jerawat timbul masih tetap ada...

Saya pada mulanya...tujuan beli barangan pencuci muka ni...mostly tertarik kepada mau cerah...but then pakailah apa saja masa tu...rasanya jerawat tetap on off datang...

Sampailah, suatu ketika itu saya nampak iklan ni...

credit gambar to google.

Ya Produk Safi...masa tu saya tertarik dengan perfect 10.

Waktu saya mula2 beli produk ni sy try pencuci dia dulu. Itu pun saiz kecil jak cleanser dia yg sy ambil. After 2 weeks saya guna...sy mulai rasa perubahan ketara...pertamanya...NO JERAWAT...sekalipun musim PERIOD.

Lepas tu, baru saya teruskan kepada produk lain...termasuklah semua produk di atas....

Dan hasilnya YES...saya sangat gembira...sekarang ni bukan mau cerah tapi mau kulit bersih dari jerawat saja...

So sorry gambar baru belum diambil (my kamera ada dgn husband jauh di CHina)...but compare my old pics...(godek2 pic lama)..ehmmm jauh lah bah bezanya..setidak2nya...ada orang puji juga kulit saya bersih without jerawat..hehehe

Jadi pengajaran yg saya dapat...go for produk yang sesuai...bukan sebab brand dia...
buang fikiran hanya produk mahal saja akan buat kulit cantik...tidak semestinya...
jangan fokus mau cerah kulit...warna kulit itu ketentuan Tuhan..so hargai warna kulit yang kita terima...YANG PENTING kulit adalah BERSIH dari cacat cela noda Jerawat..o yeay!

So kawan2 ....fikir2 kanlah ya...

upss (sy tidak dibayar buat iklan safi..just sharing is caring...:)

3 comments:

thesweetlittlecat said...

dah mcm buat iklan jer! hehehehe.. i also not going for d brand but i believe Nutox is d best for ma skin! ma skin kinda love nature-based skin products! :)

rennylesa said...

Itulah yang terbaik. Once jumpa product yang sesuai...better jangan tukar...stick to it kan kan

Deepa said...

Just sharing this with you. I have read articles that problems associated with skin dissapears during pregnancy & after giving birth. It is because of the hormonal changes which our body undergoes (& also the no.1 culprit for acne. In my case, the most obvious change I noticed is my facial skin. After becoming a mom, my face is fairer & pigmentation problems have lessened.

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...