Thursday, May 9, 2013

PRU13, what I feel about it!

welcome back to KL...

yes..yours truly have been going for a very short holiday last week...for the very first time..i flew to my hometown with free air tickets...thanks to sayang kinabalu...(regardless siapa saja yang jadi boss yg bagi free ticket, thanks anyway)...

and what matters most...i went back to fulfill my duty to vote for the GE13. :)

so how do i feel after voting?

hehehe

Biasa-biasa saja pun. Cumanya....sampai ke hari mengundi, saya masih ragu2 siapa harus saya pilih...hahaha...apapun undian telah dibuat dan undi saya adalah rahsia...

Itu cerita mengundi. Cerita keputusan pilihan raya....

Pada saya...walaupun secara pribadi memang inilah pilihan raya yang paling lambat keluar resultnya sebab saya berjaga sampai jam 2.30 am...chanel tv sekejap2 Astro Awani, sekejap2 TV1..tiadlah kalau TV3...sy pun heran sampai jam sedemikian pun masih belum dapat full result...maksud sy full result..kita bukan mau tahu siapa yang pegang pemerintahan di PUtrajaya saja, tapi DUN pun semua orang mau tahu....tapi TV berhenti sesudah saja kerajaan BN kembali menerajui pemerintahan...I mean why all the media cannot be fair to each and every party?...

Tidak habis di situ, dengan isu macam2 contohnya isu pengundi hantu...isu blackout, isu peti undian di semenanjung yang baru sampai jam 11 malam...wlpn jam 5 adalah penutupan undi...i mean logiknya kalau di sabah dan swak yang perlu pakai helicopter mungkin boleh percaya tapi di semenajung? musykil2...

Tapi apapun, pada saya mungkin isu pengundi hantu tu betul mungkin tidak, isu ada extra peti undian itu betul mungkin tidak...begitu juga pasal blackout...sebab...wlpn FB banyak diperlihatkan...tapi pada saya kita kena hati2 sebelum absorb semua perkara menjadi benar...

Keputusan PRU13 pada saya adalah kedaulatan Tuhan. Saya suda berdoa, semua orang sudah berdoa, saya sudah mengundi, kebanyakan orang suda mengundi...so bila result keluar...saya percaya TIDAK ADA SATU PUN diluar pengetahuan Tuhan. Sebab Tuhan mengasihi Malaysia. We have done our part (for the time being, we still need to continous praying) and God has done HIS part.

Setidak2nya, Kerajaan sekarang di bawah penggal kedua Dato Sri Najib memang banyak perkara yang perlu dilaksanakan yang mana penjawat awam seperti kami semua akan menterjemahkannya itu dalam bentuk pelaksanaan. Hal Utama yang PM highlight juga adalah National Reconciliation.

Pada sy, sudah2lah Melayu tuding jari kepada Cina, atau sebaliknya. After all kita semua lahir di Malaysia. Jangan cari lagi punca perbalahan tapi usahakanlah supaya semua pihak dapat hidup berdamai dan harmoni dalam satu negara. Janganlah melabelkan lagi Masyarakat Cina ingin menghancurkan Malaysia...mereka buat pilihan bukan sebab memberontak tapi mereka inginkan suara mereka didengar dan pleaselah surat khabar kalau buat headline janganlah berbaur perkauman...tidak sedap mata memandang..apa lagi membacanya...kalau saya PM sudah lama sy minta EDITOR utusan itu buat Surat Tunjuk Sebab. Sya pelik kenapa dia boleh luluskan headline macam tu...saya yang bukan cina pun rasa tidak suka baca apa lagi orang cina! Tidak taulah apa yang mereka cuba sampaikan...so pls...bukan soal siapa tuan di Malaysia ni..bukan soal siapa origin negara ini..sebab generasi yang mengundi kali ini adalah generasi yang memang LAHIR di Malaysia....

Saya doakan Kerajaan malaysia yang baru ini (maksud sy utk penggal baru ini) sungguh2 BUKA MATA BUKA HATI dan LAPANGKAN FIKIRAN... supaya bijaksana dalam mentadbir negara. Supaya berhikmat dalam menyatupadukan semua kaum di Malaysia. Saya berdoa supaya PM kita diberikan hikmat dan pengetahuan oleh Tuhan. Dan sya terus berdoa supaya negara Malaysia dalam pemeliharaan Tuhan kita Yesus Kristus, AMEN.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...