Monday, May 20, 2013

LETIH

Masa tunjuk 440 pm, dan kalau ikut masa balik, sy patutnya sudah punch out sb saya ambil WP1.

Tapi apakan daya, masih ada kerja yang sebenarnya saya sendiri sudah LETIH untuk buat!

Tidak tahu bulan berapa lah yang boleh saya senang lenang..tiada isu urgent. Rasanya selagi saya duduk di Bahagian ini di tempat saya ini, saya akan selama-lamanya buat kerja yang tidak akan berkesudahan.

Even bos baru kami pun sudah mengeluh....katanya duduk PSM ni rupanya memang susah!

Our top management sering kali tukarkan orng2 penting di sektor pengurusan..katanya x perform lah kurang sesuailah..sekarang dia letak org yang penting..pun mengeluh sb yang sebenarnya bukan masalah orang2 PSM..tapi atmosfir dan cara kerja di Kementerian ini lah yang menyebabkan PSM selalu nampak macam x buat kerja lah..etc etc lambat lah... sometimes bila org duduk kutuk / perli PSM rasanya mau cakap ja di muka dia.. 'jangan cakap banyak lah, kalau mau ganti tempat sayalah!then only RASAKAN!'

kalau setakat cakap PSM ramai orang pengisian penuh lah...duduk dulu lah PSM...duduk buat servis ni ha...kan best...hahahaha

sudah terbukti sub yang baru ni pun mengakui PSM memang one of a kind....

sigh! Saya mau balik lah..penat otak saya sudah...dulu saya tidak pernah mimpi pasal kerja..sekarang sampai termimpi2...hujung minggu kena sudah sms, apa kerja hari isnin..pada hal kerja jumaat pun belum habis....sudah kena tambah baru..lepas tu kerja minggu lepas belum clear sudah selonggok kerja untuk minggu depan...kalau saya balik on time tu sebab sy ada private life juga...my work will never end...and i still have family to look after...

apa2lah...

1 comment:

vivien_capri said...

biasa la ging.. psm mmg bz.. cni opis kici pun bkin pening, apalagi jaga 1 kementerian.. huhu..

sabar jak la..at least ko ada pengalaman di PSM suda and when it's time to move on to other core business, ko suda ada pengalaman kerja di PSM..

take it as a learning process. walaupun kerja itu-itu ja... :D

gambate!!!

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...