Monday, January 6, 2014

2014

Selamat Tahun Baru 2014

Bagaimana pun kita mengakhiri tahun 2013 dan memulakan tahun 2014 sama ada dalam keadaan menggembirakan atau tidak...JANGAN BERHENTI SETAKAT ITU SAHAJA...

Teruskan kehidupan dan strive for the best.. for yourself and for your beloved ones.

Saya mau petik kata-kata dari Drama Korea 'I hear your voice'...

"Jangan habiskan masa mu untuk membenci orang. Sebab kita hanya hidup hanya sekali sahaja. Sebab masa untuk menyayangi dan menghargai orang lain juga tidak banyak."

Tahun ini, saya fokus ayat dalam bible seperti berikut:

"15 So be careful how you live. Don’t live like fools, but like those who are wise. 16 Make the most of every opportunity in these evil days. 17 Don’t act thoughtlessly, but understand what the Lord wants you to do." (Ephesians 5:15-17) ~ New Living Translation

atau dalam terjemahan Bahasa Indonesia

"Karena itu, perhatikanlah dengan saksama, bagaimana kamu hidup, janganlah seperti orang bebal, tetapi seperti orang arif, dan pergunakanlah waktu yang ada, karena hari-hari ini adalah jahat. Sebab itu janganlah kamu bodoh tetapi usahakanlah supaya kamu mengerti kehendak Tuhan"

Pointnya,

setiap tahun kita ada 365 (bukan tahun lompat) hari dan 24 jam bagi setiap orang. Saya belajar dari tahun 2013 khususnya, apapun cabaran yang saya lalui tahun ini, I want to make most of it at my best. I want to learn to appreciate more, love more, give thanks more, work hard more, pray more and of course seek for God more. 

Pasti akan banyak rintangan nya tetapi saya percaya kekuatan Tuhan adalah anugerah terindah untuk saya untuk melaluinya.

So to all my bloggers friends and to you (my silence reader).. wishing you  a happy new year 2014 and God Bless each of you.


No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...