Wednesday, January 22, 2014

Bila kita mengizinkan

Di awal tahun ni...

saya agak skeptikal...rasa seperti setiap tahun adalah sama... pada ketika itu saya hanya berdoa Tuhan berikan saya kekuatan untuk melalui semua cabaran yang akan saya lalui...

Tapi Tuhan itu baik...DIA tidak mengizinkan saya dalam keadaan 'self pity'.. 'depression'...'saddness'..
Dalam keadaan sy lemah secara spiritual...Roh Kudus berbicara melalui banyak medium...antaranya melalui daily devotion online yang saya subscribe...seperti Proverbs31ministries, Girlfriend in God, ada lagi beberapa tapi dua tu banyak menegur saya secara pribadi...

Syukur...Tuhan membawa saya melihat perkara dengan perspektif yang baru...cara pandang yang baru

Bukan mudah..tetapi kalau kita mau diubah..izinkan Roh Kudus juga bekerja dalam hati kita...

Itulah yang saya lakukan beberapa waktu ini..dan Puji Tuhan... the change is there...here in my heart...

Thank you dear Lord...


No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...