Tuesday, August 2, 2016

REVIEW: OLD KOREAN DRAMA

Nah..there you go... tajuk post sudah mengambarkan isi...

hahaha, saya tau saya tau...post trip JEPUN belum selesai. But then, nanti saja saya sambung sebab at the moment saya diserang semula penyakit KOREAN DRAMA ADDICT!

Kenapa? saya ada tinggal 2 minggu (actually less than that) untuk saya menghabiskan masa-masa saya di office. Kerja part saya pun sudah selesai. Tinggal beberapa lagi sebelum saya hand over kepada yang berkenaan. So di waktu2 berkenaan saya sangatlah boring...jadi to kill the time hahahaha...saya minta tolong lah kawan sy ni apa yang download kan korean drama untuk saya. Since banyak korea drama yang saya tertinggal..sejak last saya tengok 2011 jadi sy minta semula lah kwn ni tolong. Sebabnya saya ni tidak IT savvy. Mau download movie pun tidak pandai.

Pendekkan cerita,...saya tengok balik cerita2 hot era 2013 sampai 2015.

Pertama yang saya tengok The HEIRS (2013)

Well, saya ada banyak list mau tengok sebenarnya tapi saya pilih ni sebab saya minat Lee Min Ho. Sejak Won Bin, Bae Yon Jun, Kim Hyun Joong, ... Lee Min Ho adalah actor korea yang saya suka tengok. Since dia berlakon Boys Over Flowers, lepas tu City Hunter. Since ada Park Shin Hye so saya ingat saya tengok dulu drama ini.

Overall, saya bagi 7.5/10. As usual, LMH memang handsome..suka watak dia fighting scene. Sesuai. Sayangnya dia x dpt masuk dlm army enlistment. Kalau tidak mesti dia lagi 'manly'macam SJK. hehehe. PSH lawa..tapi macam ada yg kurang. Will talk about it dlm drama Pinochio.

Saya tengok the Heirs ni betul2 tengok tiada lompat2. Setia. Wlpn still ada kurang sy rasa, still saya terhibur lakonan Kim Ji Won dengan adik Jesica (ex SNSD) tu...suka betul. Rasa bila korean actress speakin wow sangat!

Then saya tengok Pinochio. (2014-2015)

Kredit: Google

Ok jujur, Lee Jong Suk bukanlah dalam senarai kesukaan saya. Dan saya rasa ini drama pertama saya tengok dia berlakon. Drama ni pun ada part yg sy lompat2. Tapi, mengejutkan saya, bila chemistry antara LJS dengan PSH adalah Daebak!

Compare to LMH, saya rasa PSH sangat sesuai dengan LJS. Bak kata SJK dalam fan meeting dia, 'putong-putong'ah. (Nervous). Each time scene mereka dua, saya rasa nervous. That was my feeling when i was watching SJK and SHK for the first time. Kalau SJK and SHK adalah best couple, LJS dan PSH adalah best young couple!

Suka sangat lakonan SH dalam ni. Hidup betul dia sebagai ada sindrom pinochio. Dan dia lebih nampak cantik banding dia dalam the Heirs. Probably, mungkin saya tidak berapa suka cerita çinta darjat'...

Saya habiskan cerita dan still rasa 'putong-putong ah'. LJS undoubtly very handsome. Cuma, still ada lacking emotion saya tengoklah. But nevertheless, he execute his character very well in that drama. I wonder kalau dia suda masuk army. U knowlah kan, SJK lepas keluar army aura 'manly'dia tu sangat kuat. no wonder 2016 is his year!

Having said that, sekarang list kesukaan pelakon korea berubah.
Pertama- Song Joong Ki (woaahhh saya suka betul dia...but not as his fangirl but more to kikyo shippers)
Kedua - Lee Jong Suk (ni barulah suka pandang pertama...hahahaha)
Ketiga - Lee Min Ho... (handsome dan ada carisma)

Manakala kalau pelakon perempuan, buat masa ini, saya masih listkan Song Hye Kyo, Choi Ji Woo dan terbaru PSH masuk dalam senarai saya. So far, apa saja tentang durang sya suka. hehehe Kemungkinan Kim So Hyun (pelakon muda) bakal masuk list saya. 

Btw, lupa bagi utk pinochio saya kasi 9/10. Saya suka yang berakhir dengan wedding. hahaha. Thats just me who like fairy tale story. hehehe

Itulah orang cakap, once korean drama fans will always be their fans. 

Till then.

Thank you for reading.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...