Wednesday, July 13, 2016

Trip to Japan_NAMBA

Kalau post saya sebelumnya kami selesai di Universal Studio Japan..

Lebih kurang mau dekat jam 6 barang kali tu kami keluar...dan kami terus headed to Area Namba pula.

Dari USJ patah balik... kami naik Sennichimae Line (Pink Line) menuju ke  Namba...

ada sedikit lawak kami di situ. sb dari USJ kami guna JR Line. patah balik pg Bentencho menggunakan Chuo Line (green line). Tapi itulah silapnya kami ini, kami bayar tiket sampai azawa saja sb ingatkan nanti kena beli tiket baru ke Namba (azawa pertukaran line dari green ke pink line). Sampai di azawa kami tercari2 mana mau beli tiket sb TIDAK ADA. Unless kau keluar station.

ada lebih setengah jam juga di sana duk bincang2 dengan tu pakcik. sampai pakcik jepun tu pakai ipad dia cakap bahasa jepun suh tranlate p english. Husband saya pula cakap english to japanese. sampai satu tahap, saya belasah bahasa melayu. Pun tidak jalan.

Last2, x tau mcm mana pakcik tu mulai faham ka yg kami ni silap bayar sedangkan kami mau ke Namba. Terus dia cakap dengan..just pay at the counter when u reach at namba station (ok..ini bukan totally english ya..siap bahasa tubuh bagai!)

Oleh kerana masa lama situ, kami sampai di Namba sudah mau dekat jam 8 malam.

Namba memang terkenal waktu malam. Tapi kedai2 di Jepun ni semua tutup jam 9 malam waktu Jepun. Jadi kami setakat jalan2 sekejap dan ada juga lah terjumpa souvenir untuk di beli..hehehehe

so enjoy the pics.

Wajib bergambar sini, sb itu ketam2 tu famous


ramai betul orang korea/chinese masa ni. Semua sibuk ambil gambar dengan tu lelaki


Dulu Japan dgn Korea ni x berngam sb political issue. Tapi tengok jak sekarang, iklan Choi Ji woo (winter sonata heroin) pun ada terpampang besar di sana.


Shin Shui Suji Street.. Panjang betul tempat shopping di sini. Dari famous brand to local brand...

Di Namba, sempat ambil gambar 4 ni saja. Sebab banyak cari souvenir plus kaki sudah penat berjalan. Belum makan apa2 lagi. Itu yang dalam 845 malam mcm tu kami beredar balik ke base camp kami di Osaka. 

So total habis duit:-

souvenir - 2400 Yen.
Tiket - 500 yen

Till the next story that would be Kyoto...

Thanks for reading!


No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...