Monday, January 11, 2010

setuju atau tidak?

to u Bien and Jac please read this.

What say u?

6 comments:

PriNceSs AdOnAi said...

huhuhu... aku kena tulis satu lg entry kalo mo tulis pasal benda ni dengan lebih jelas..

sa tia setuju lagsung dengan pendapat dia tu. langsung tidak, and there is so many reason why...

bagi sia, Christian sudah bertindak dengan cara yg betul. menggunakan the only cara yg 'dibenarkan' untuk kita... melalui mahkamah. bagi saya, arch bishop Roman Catolic sudah mengemukakan permohonan agar perkataan itu digunakan untuk terbitn KALANGAN SENDIRI SAHAJA, dan presiden SIB sabah sudah mengemukakan tuntutan agar buku2 pembelajaran kita tidak dirampas adalah satu tindakan yang bukan tidak rasional.

FYI, sebelum membawa perkara ini kepada mahkamah, SIB sudah menulis surat kepada 'pengawal keselamatan negara' secara formal untuk menerangkan secara terperinci ttg perkara ini, tetapi rayuan kita ditolak. kemudian churches council of Malaysia requested untuk berjumpa dengan menteri/perdana menteri untuk berbincang perkara ini tetapi tidak ada juga respond. so this is the only way left. bukan tidak cuba tapi tidak berhasil.

ada masa untukberdiam, ada masa utk berkata2. dan pada sia, pemimpin2 gereja sudah melakuan bahagian mereka, biar kita lakukan bahagian kita, biar TUHAN lakukan bahagian DIA.

kali tu dato tensen...:D kesian juga...(pikir positip jak :D)

rennylesa said...

hehehe.. thanks jac..

sy sendiri berpendapat sama spt yang kau fikirkan...

we have done our part in the right way, no violence at all..we've (they leaders) done in the right procedure because we respect them and we respect this country...

Yes, everything has its own time...
time to speak up and time to be silent! We have already said our thoughts (in the very inofficial way especially for us ~bloggers~),and i think i wont comment anything after this..tunggu apa kata BAPA.

GB.

vivien_capri said...

biarla si datu itu dengan pendirian dia..he's free to say what he wants. Just like we're free to say what we want. Rasa sia, dia tu malas mau pikir banyak tu.

so, that said, biarla kita n yang lain ni bepikir cara kita. He's speaking up his mind. His and only his and what he says does not represent the whole of us.

OK. so he's saying tolerance. tolerance comes from both sides. kalau satu ja toleran, yang satu makin memijak, macam mana pula tu?

Semua ini berpunca dari a matter yang pada saya kecil aja-hak pencetakan-yang suda diperbesarkan oleh orang-orang yang suka ambil kesempatan.

Tambah lagi isu pencerobohan church hari tu yang membawa kepada isu Nama ini. Sia rasa inila titik tolaknya isu Nama ini tiba2 jadi hot sebab baru sekarang 'mereka' tau Nama itu memang kita guna sejak duuuuluuu lagi..

tapi yang nda bestnya urang ingat kita baru-baru saja guna Nama itu sebab apa, mau menarik? mau menyerong? Hm, bagi saya, kalau betul mau menarik, mau menyerong, nda paya guna taktik ini. itu sia bilang KALAU.

Tapi nda perna kita mau berniat mau menarik, menyerong orang. Yang kes tertarik, terserong itu, bukan sebab ditarik, diserong oleh orang lain, tapi sebab diri sendiri yang tertarik. Sebab apa? LOVE. PEACE.

Pastu tambah lagi orang yang memang ndada kerja lain daripada menyimbah minyak ke api. Apa dia suka tingu negara dia yang dulu kira aman ini jadi huru hara? kalau boring gila nda tau apa mau buat, bagus p menulung di negara yang lagi memerlukan. atau kalau mau sangat rasa negara huru hara, dengan segala hormatnya dipersilakan p merasa hidup di negara yang bergolak nda pernah aman. Baru kaw taw tinggi rendah langit.

Hm...hot ni...apa2 pun, harap2 isu ini nda la jadi kudis yang lama2 ble jadi kanker dalam society.

50 tahun kemerdekaan bukan satu tempoh yang singkat. sayang kalau dibuang macam tu saja.

Dulu kita hidup aman damai..kenapa sekarang mau berpecah belah?

Apapun keputusan final kes ini, saya harap misi 1Malaysia PM tercapai, walaupun sia suda kurang yakin dengan konsep ini, tapi I'll pray for the best outcome and pray to St Michael to protect us in this time of turbulence.
------
Saint Michael the Archangel,
defend us in battle.
Be our protection against the wickedness and snares of the devil.
May God rebuke him, we humbly pray;
and do Thou, O Prince of the Heavenly Host -
by the Divine Power of God -
cast into hell, satan and all the evil spirits,
who roam throughout the world seeking the ruin of souls.

Amen.
----

rennylesa said...

ya bah bien...

tapi apakan daya..hot-hot yg sy rasakan, cuma mampu bersarang di minda dan di kalbu...

penat sudah meluahkan perasaan tapi itulah semuanya hanya kita-kita saja yang tahu...the other side just dont want to sit back and think and reconsider...

sy juga mengharapkan 1malaysia punya konsep ini betul2 lah, kalau kita-kita saja yg berusaha, susah juga...sigh*

vivien_capri said...

ya..1 Borneo juga la best...ble tingu wayang...soping2...kekeke...**ni barula nama dia terpesong dari tajuk asal..eehhehe**

rennylesa said...

ya bah bien...1 Borneo? shopping? adui...bagus bagus...:D

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...