Friday, December 3, 2010

What I do for MAHA 2010

1st thing bila bertugas di MAHA... masuk bilik urus setia dan tengok jaga VIP siapa. Then bermulalah hari bertugas dengan menunggu kedatangan that VIP.

Sambil tunggu, sebab hari sudah mulai panas, bosan jadi ambil gambar sekejap dengan duty partner! just like this!

Me and Fariza. 1 bahagian, 1 seksyen. Sy cuti lepas ni, dia ganti saya..hihihihihi. Adanya dia, sy boleh bercuti dengan tenang... :)

hari kedua saya bertugas, sy membawa rombongan dari MITI. Jadi bawa mereka masuk Dewan tengok pameran dulu..sambil saya juga boleh tumpang sekaki...

Dalam siri jalan2 tengok pameran, akhirnya saya terjumpa ini.

Kan, saya tidak tipu...
Close up sikit...ini dia tembikai 4 segi...hari terakhir MAHA, sy mau beli lah this kind of tembikai.

Then, MAHA kali ni heboh pasal ada pertunjukkan seorang wanita dari Sulewasi yang menggoreng pisang dengan tangan..so puaslah saya mencari akhirnya terjumpa di Dewan C [International]. Kebetulan waktu ni, minister Pertanian pun ada. :).

Tengok tu, punyalah berebut orang mengambil gambar. Syukur saya tinggi. So boleh memanjangkan leher...si Fariza juga kasian ni. Makcik dari sulawesi ni goreng pisang tanpa guna sendok...dia selamba saja masukkan tangan dia dalam minyak yang panas itu...huhuhu..praktis banyak kali...atau tangan dia memang kebal???dunno...

Dekat sikit..nah..siap ada ambil video lagi...

So hari saya bertugas, kebetulan ada lawatan dari isteri PM dengan group BAKTI. So faham2lah kan...para datin2 yang datang. Dengan beg yang ok Coach..Chanel..LV..dengan wangian perfume yang ..my goodness....macam2 bau...bukan datin lah kot kalau tidak pandai bergaya!

Kesempatan utk saya mengiringi isteri2 menteri ni. Selalu dengar saja kan. Now, merasalah pengalaman tu.

Datin Seri Rosmah...sesi terakhir sudah ni..Beliau mau balik sudah.

So duty saya di MAHA as LO hanya akan berakhir kalau VIP yang diassignkan kepada saya balik dengan selamatnya. So, masa tu kalau penat ya AMpun...dengan panasnya..dengan berdirinya... tapi seronok!

So, sebelum balik singgah sekejap [again] di bilik urusetia...

Inilah bilik urusetia...

Dan dalam kepenatan masih sempat minta puji ambil gambar... :D


Semalam, MAHA sudah mencapai sasaran pengunjung seramai 1.5 juta. Untung, pengunjung bertuah tu dapat tiket p Australia lagi...wow...saya sendiri tidak tau MOA kira macam mana pengunjung ni.. hehehe.

So MAHA masih ada 2 hari lagi..sy masih ada di MAHA esok. Last duty..hopefully YB tidak akan sambung hari MAHA...penat wei...

2 comments:

mamamya said...

wah..seronoknya...terbyg buah2 local yang sedap..nyumm...

tau x, kta x pernah pegi maha huhu..sbb bila tgk org ramai berduyun jalan jauh tgh panas tu terus niat terbatal..xpe lepas ni kalau ada peluang nak selit2 ikut urusetia sekaki boleh? hehe...

rennylesa said...

hai lin..

MAHA 2012 akan ada lagi. Masa tu rasanya dah ada kat M'sia tak?

hehehe..hari tu nak beli tembikai 4 segi ni, tapi yg sedihnya this buah bukan tuk local consumption..semuanya dieksport...alasan org tempatan x ble nak beli sb mahal..sedih...

nak tumpang urusetia boleh...nanti sy jadi LO lin..heheheh

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...