Thursday, April 21, 2011

my sweet rival

hola..happy thursday morning...

wow..time really flies very fast...and its like towards the end of April?...ok....

tapi masa tidak berulang...so apa yang ada sekarang let use it to maximum...yeay!

Ntah apa2 kan intro saya...:D. Bukan apa, hari ini 21 hb...hari jadi cousin saya sebelah Bapa her name is Alicia. Not Alicia keys tapi Alicia Janari. :)

She's my 1st cousin, and dulu2 zaman budak2 we were so close. Since sebelah bapa saya, sy dgn dia hampir sebaya jadi kami rapat dan biasalah kalau family ni, suka mau ikut2 an.

Time budak2, di church ada pertandingan Bintang Kecil. Sebelah bapa saya ni, sya boleh kata ada karunia menyanyi yg Tuhan kasi. Bermula dengan auntie dan uncle saya. Plus they are very talented in playing instrument too. ooo..my father pun boleh nyanyi tau..hahaha. So sy dan cousin saya ni pun join the bintang kecil...1st competition, my cousin yang menang. 2nd competition my cousin menang juga. Masa tu, sy sudah macam kenapa dia saja menang. I can sing too what! Tapi jenis tidak mahu mengalah, try balik the following year..and guess what saya menang...(tp masa tu my cousin x join since sudah lebih umur)..hahahaha.

As time goes by, semua persaingan2 kami waktu kecil itu semua kenangan manis. tidak ambil hati malah sy rasa sangat lucu! Sy dan cousin masing2 ada haluan hidup..so dia kawin dulu dari saya...dan sy x sempat ke wedding dia sebab masa tu sy x dpt balik kg. Dan tahun ni bila sy kawin, dia x sempat ke acara solemnization kami sebab dia dan husbandnya terstuck dlm banjir.

Tapi sempat juga, pada keesokan hari, my parents suruh kami berduet lagu macam dulu2 selalu kami buat, kalau ada orang kawin mesti kami dua yang wajib menyanyi utk pengantin. :) Tapi bila sudah besar ni, sy dan cousin ada kekok sikit sesama kami. Mungkin sebab all this while sy banyak keluar ke semenanjung dan sedikit sebanyak hubungan kami tidak serapat dulu.

Tapi hari ni, alicia samaada kau baca atau tidak my post ni, sya sangat gembira ada cousin seperti kamu. ANd i wish you a very happy birthday yang ke-29...no yang akan beralih kepada angka 3. :P. Doa saya, terus menjadi berkat buat suami, buat keluarga dan sekitar mu dan doa sy juga sama2 lah kita ada baby..supaya anak2 kita akan rapat seperti kita dulu2..hehehe.

Bah happy birthday ah alicia..God Bless

4 comments:

princess said...

uiii, jan ko kasi tua kami sebelum waktunya...29 la...hahhahahha :D

rennylesa said...

hahahaha...

its a just number bah tu jac..kau tidak sedar pun usia kau masuk 3o sudah tu..hehehehe..

princess said...

ohhh tidak, aku masi 28, bulan sepuluh BARU MASUK 29 :D hahahhahahaha :D

vivien_capri said...

sia pun ada kazen yang sangat sangat rapat masa kicik..kalau mama dia jahit baju, mesti buat 2. satu untuk dia, satu untuk saya. tidur pun sama, jalan pegang tangan, main patung sama2, main rumah sama2..selalu sleepover di rumah sia and stay up sampai tengah malam..sampai kutu rambut pun sama2 tejangkit hahah..

tapi lepas form 5, masing-masing dengan haluan sendiri, jumpa pun time balik kampung saja.

now sia suda kawin, dia masi mencari. tapi i wish her all the best and hepi selalu hehehe

hepi besday to ur cousin too :D

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...