Friday, April 29, 2011

simply from my thoughts...

its friday morning...i woke up and realize today things will be different.

hehehe ayat poyo saja! Tiadalah, sy happy sebab kursus sa di INTENGAH sudah selesai dan saya tidak perlu berkejar bangun terlalu awal dan drive KL dan stuck di jalan raya selama 1 jam. Aduhai, nampak gayanya sy tidak boleh keja d KL lah ni, memang tidak tahan lah.

Masa ni lah rasa bersyukur dapat di Putrajaya saja. :)

Apapun, i enjoyed my course for 3 days. Cikgu (aise sy panggil mereka cikgu sb durang kan mengajar) yg buat kursus tu pun sangat bagus dan very interaktif dengan student2 nya. Classmate saya yg sama2 ambil kursus pun semuanya peramah dan helpful. Kami ada 29 orang dari pelbagai skim yg berbeza. Masing2 ada bidang tugas yg berlainan.

Sy ingat, pagi selasa tu sy dan suami sempat berdoa. sy berdoa supaya saya akan enjoy kursus sy dan sy dapat berkomunikasi dgn peserta yg lain. Puji Tuhan, saya menemukan seorang kawan dari sarawak. wlpn dia pangkat bos, tapi dia sangat humble dan 3 hari kursus sy banyak belajar dari dia.

Anyway, berada di INTENGAH tiba2 mengembalikan kenangan saya berkursus di sana selama 3 bulan. Dan sepanjang 3 bulan itu, merupakan yang terindah buat saya. Sy teringat masa beratur makan dengan sidang C dan Sidang D. Keadaan hari sabtu bila mau balik rumah. Suasana pergi makan di SS2 dgn airin. Kenangan yang tidak dapat digantikan dengan wang ringgit.

Betul lah kata pakar psikologi ni, kita ada 2 otak. left brain dan right brain. Left brain, memori yg tersimpan adalah jangka masa pendek, tapi right brain ni utk jangka masa yg panjang. Sebab right brain banyak bermain dengan emosi seseorang. Kalau sstu perkara tu sampai ke hati (tambahan: tulang sumsum :p) mesti dapat diingat sampai bila2. Betul kan saya?

anyway im back to my desk to where i belong. thinking to go somewhere...

blessed day everyone, i learned that nothing is beyond God control. HE is taking care every single thing that we have or not have, because He is a good FATHER and a faithful ONE. So stay strong, no matter what hang on to God Promises.

GOD loves you.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...