Monday, May 16, 2011

extremely boring!

sejak saya hantar surat mohon tukar kementerian, sejak itulah meja saya tidak banyak dokumen untuk dilakukan dan paling teruk saya ke hulu hilir tengok2 kolig lain apa kerja durang.

Ya saya bosan di sini!

Macam mentang2 sy minta tukar, kerja pun macam kena freeze. No issues, no meeting. No outstation. No letter.

Kalau di tanya berapa % keyakinan saya dapat pindah...saya mau cakap...saya sendiri tidak pasti! Tapi saya ada harapan yg tinggi dalam hati untuk bertukar. Sy sudah isi profiling, dan 6 bulan yang saya cakap itu sudah semakin dekat. Surat pun saya sudah buat. Ada batch saya sepanjang perkhidmatan sudah bertukar 3 kali. Saya yang baru pertama kali minta takkanlah durang tidak mau consider saya kan...

*ayat kasihan*

Saya bukan tidak suka dengan yg sekarang, cuma saya rasa cukup ini sajalah yang saya dapat buat! saya mau kerja yg saya ada passion. Yang tidak payah ada paksaan...sy sendiri suka buat! kalau di tanya sy mau buat apa, sy suka bercakap, engaging with people. Tempat saya, memang banyak benda yg kau akan belajar baru. Tapi itu semua ada musimnya. Kalau dikira kenangan manis saya sepanjang bekerja dalam seksyen saya adalah outstation saya d kuching sarawak. For the first time saya rasa saya temukan fungsi diri saya sebenar keja d gov.my ni. Mungkin masa tu baru ada kematangan dalam kerjaya saya. dan yg bestnya saya rasakan betul saya dapat tolong orang kampung masa tu.

Dan inilah yang saya rindukan sebenarnya. so which kementerian yg saya rasa2 mau masuk...

ICU? ya mungkin sebab menilai pelaksanaan projek2 yang dinilai oleh gov.my.

jabatan kebajikan? u see, saya suka jabatan ni tapi according to my friends macam golongan kami lebih kepada buat admin.

JPN? pelajaran? pun ada impian saya mau masuk situ.

KKLW? pun ada impian.

PERMATA? sy mau try lah...

INTAN? mengajar? ada ke arah sana juga tapi bukan sekarang..tunggulah after sudah 2o tahun perkhidmatan.

JPA? SPA? ya ini actually yang toplist saya sekarang especially yang buat perkhidmatan.

So dengan penuh harapan ni, saya menunggu surat dari yang berkenaan tolonglah pindahkanlah saya. Sya perlu new environment...

2 comments:

thesweetlittlecat said...

nnt aku bg link entry blog ko ni kat org service j*pa.. :)

Sedeynya lah beb.. relax, ade rezeki xkan kemana, mcm bigB tanya I td, xperlu konfiden sgt.. kerja ttp berjalan, bersemangatlah skit.. kang aku tgk muka ko pun aku jd tak semangat dah..

rennylesa said...

aku berusaha bersemangat dah ni..

selagi tak dapat surat, memang keja kena jalan juga kan...

but like i said, there is no passion anymore... :(

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...