Monday, August 1, 2011

Dulu waktu Malaysia menang Piala Suzuki AFF tu..saya sebenarnya tidak ambil tahu pun siapa nama pemain Malaysia. Saya cuma ambil peduli negara kita menang dan of course saya happy sebab pasukan negara kita kan. Kemudiannya dari situ lah mula diwar-warkan kisah penjaga gol kebangsaan negara mr Khairul Fahmi Che Mat yang menjadi pemain terbaik masa tu.

Barulah berjinak2 mau tau apa yg hebat dgn orang ni, check punya check di media pula heboh tulis KFCM ni ada awek siap ada blog lagi. Jadi mcm saya yg sebagai blogger juga yg suka baca blog orang lain for suka-suka, of course lah saya pun mau cari tu blog kan. Bukan mau tau siapa KFCM melalui dia, tapi sebab dia blogger, jadi mau taulah dia tulis blog dia mcm mana. Siapa tau, kes itu kasi naik follower dia sampai famous bah awek dia.

So dari situ, adalah masa sy kadang2 pergi blok c jejari runcing ni..saja2 ambil tau...yg actually bukan dia saja saya baca blog..selebriti lain pun saya baca juga. Banyak blog saya tidak kenal, tp saya saja suka baca..just for the purpose of reading.

Jadi bila kes, c elia dan c KFCM ni putus tunang...macam2 reaksi orang.

1-ada yang menghina mengkutuk c elia sebab terlalu mencanang kisah cinta dia di blog. Sampai ada yg mengkutuk baru tunang pun kecoh. Tema arab lah 'kepochi' lah..macam2...dan hampir semua yg memberi respon begini adalh kaum wanita. Aise...

2-ada juga yg lebih bersikap natural. Lebih bercakap sudah tiada jodoh..mau buat cam mana. yang ini biasanya lelaki lah banyak bagi komen begini.

3-dlm masa yg sama akhbar Harian Metro saya kira laris lah kali jualan dia ni sb topik depan pasal durang dua. So akhbar ni juga mengambil kesempatan di atas kesempitan.

Dari saya lah kan, saya sangat pelik dengan orang yg jenis 1. Yang suka mengutuk orang lebih2. Kamu pergi blog Ohbulan, beautiful nara..ada macam2 kutukan utk c elia. Pada saya lah, kalau pun c elia mau canang di blog dia pasal KFCM pasal cinta cintun durang kenapalah kan. Itu blog dia. Kamu ingat blog lain tiada meh cerita pasal partner durang? ya mungkin lah tidak sebanyak c elia..tapi still itu hak dia kan. Jadi kalau rasa menyampah...baik jangan pergi sana lagi. Blacklist terus. Buat apa kau menyibuk! Saya hairan betul kaum2 sejenis saya yg mengutuk macam2. Macam dia bagus! Taulah kau peminat c KFCM. Ada pula statement macam ni, 'kau ingat kau tunang c KFCM dia tu milik kau sorang? dia tu milik 1 M'sia'...alalala kasian o kau. Bila masa pula c KFCM tu milik 1 Malaysia? hebat betul KFCM!

Ini yg buat saya ingat waktu sy tengok Malaysia vs spore tu hari. Kebetulan di sebelah duduk saya tu, ada team budak2 saya rasa..masih sekolah menengah. Nah, bila masuk saja Fahmi..uina..menjerit bah..Fahmi fahmi..siap kasi flying kiss lagi. Heran saya! Tgk team Msia main bukan tengok siapa yg main. Kau ingat kalau fahmi saja yg hebat...team Malaysia boleh menang ka? bola sepak mesti main as a team! Contohi pasukan Brazil. Pemain dia bukan semua handsome, sudahlah tidak handsome gelap2 lagi. Rambut pun keriting2. Tapi durang main 1 pasukan sb tu boleh 5 kali bergelar Juara dunia! Tengok England...star banyak dalam ENgland, handsome lagi..tapi bila main sebagai 1 negara..hampeh! sebab masing2 mau tunjukkan hero sendiri kan. Memamg tidak ke mana...jadi sama kesnya dengan Malaysia..harapkan fahmi nda ke mana juga tu...so janganlah sebab kau minat gila2 babas sama c KFCM sampai tunang (yg sudah x-tunang)pun kau kutuk berabis! You are just jealous girl!

Saya mungkin bias juga bagi statement macam ni, sebab saya juga x favor apa yg c KFCM buat. Tapi dalam hubungan, pasti ada masalah 2 pihak. Jadi, selagi boleh bawa berbincang..usahakanlah...bukan apa...ini baru bercinta bertunang..belum kawin. Bila kawin...kalau sikit2 tidak mau berbincang..memang tidak lama lah pernikahan itu. Ego hanya memakan diri saja. Tapi since baik KFCM dan elia sudah bagi maklum balas di media...rasanya...1-1 lah durang ni. Pilihan dari kamu dua saja bah ni.

To KFCM...for me ure just another typical man. Yg pada akhirnya akan membuat kenyataan..'saya mau fokus pada career dulu'. Tak apalah..kau suda buktikan pun..sb kau berjaya fokus main tempoh hari. Cuma, hidup ini ada ups and down..hari ni kau sakitkan hati orang ni, esok2 mungkin kena balik dgn kau. Be good and nice to woman. They may seem emotional...vulnerable outside..but they are strong inside...tidak payah tengok jauh2..tengok ibu kita saja. Mengandung 9 bulan dan melahirkan anak...man will never know this kind of experience...so pls appreciate woman...

To Jejari runcing...well...kalau saya jadi kau...saya akan privatisekan dulu blog. Ambil masa bertenang dulu. Time2 begini, biasanya banyak fikiran negatif keluar saat amarah/kecewa mulai menguasai diri. Lebih banyak berdiam...bila sampai waktunya..take ur time...forgiveness is better than to keep hatred. Everything is happen for a reason.

Ni sekadar pandangan saya semata-mata...tidak dibayar oleh mana2 pihak..

p/s-i love peace and harmony! :)

1 comment:

Kak Amy said...

Hai selamat berpuasa dan selamat berbuka..amy singgah dan follow belog nie , jom ke belog amy..

happy blogging..

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...