Friday, September 23, 2011

Nota Terakhir ku buat MOA...

Today will be my last day at MOA.




Sangat tidak menyangka, setelah hampir 5 tahun bekerja (genap 18 Disember ni), akhirnya saya akan keluar meninggalkan posting pertama saya.




Saya sayang dengan MOA sebenarnya. Despite of bertukar KPSU selama 4 kali, banyak yang saya belajar di ministry ni. Sy juga dapat melihat pertumbuhan saya sebagai seorang penjawat awam. (well atas dasar muhasabah diri setiap masa). Saya suka dengan core business MOA sebenarnya. Banyak berhubung dengan orang2 kampung. So yang sebenarnya hati saya dekat dgn MOA. Mungkin sebab parents saya juga petani.




Pun begitu, saya harus belajar meletakkan diri saya di suatu tempat yang baru bukan semata2 mau mengembangkan sayap kerjaya saya tapi juga saya tidak mau terbelenggu di zon selesa. Saya mau lihat diri saya berkembang ke satu level lain. Apa lagi, setiap anak Tuhan pasti ada dream menuju tanah perjanjian masing2. Saya percaya kalau Tuhan sudah mengizinkan perpindahan saya ini, maka inilah waktunya utk saya bergerak ke level lain. Saya tidak boleh hesitate atau gentar menuju ke depan.




Therefore, i will leave MOA with NO REGRETS. I have done my best working here and giving my best during my time here. :)




Looking forward bekerja di tempat baru dlm bidang baru, dlm core business yg baru. Staff baru, bos baru. Alam sekitar tempat perjalanan yg baru setiap hari.




Sy sudah siap menerima cabaran di tempat baru. Dan walaupun Isnin depan sy bermula dengan sy perlu ke Hospital serdang sekali lagi utk another review, sy perlu berfikiran positif dan hati sy terus mengharap kepada satu2nya SUMBER PENGHARAPAN saya iaitu YESUS KRISTUS...bahawa segala sesuatu Tuhan telah terlebih dahulu mendahului saya.




I am not a superbionic woman. I am just me. Seorang wanita yang kaya dengan emosi. Tapi segala dan diatasnya itu saya sandarkan kepada Tuhan yang menopang saya.




For that, I would like to end my entry today with this;




To my ex SUB - terima kasih kerana mengajar saya untuk bersikap pemaaf dan sabar dengan karenah mu dan lebih daripada itu saya mendoakan ex SUB tetap beroleh hati yang tenang.




To my ex KPSU 1 - pn rozi, thank u for a very short guidance working under u.




To my ex KPSU 2 - Kak aniz, thank u for many reasons. I've learn a lot from u. From a person who always forgotten her job to a person who learn on how to be organized. Wlpn pd mulanya, kak aniz seorang yg garang tapi kak anizlah bos sy yang paling rapat dgn saya. Saya suda anggap kak aniz sb kakak sy. To kak aniz, all the best for ur future ya.




To my ex KPSU 3 - sekejap saja dengan en Yus. Tapi sedikit sebanyak sy belajar dari en Yus utk lebih berani mengeluarkan pendapat sy wlpn sy cuma PSU. Tidak takut dikritik, tapi belajar dr kritikan tuk memperbaiki diri. Tq en Yus.




To my ex KPSU 4 - cik thilla. Jujur kata, sy memang banyak menahan diri saya bekerja di bawah cik thilla. mungkin cara kerja kita susah tuk connect wlpn dr pihak saya cuba berusaha tuk masuk. Tapi apapun, sy tetap puji cara c thila dlm menulis report sb memang bahasa superb! Yg lainnya, sy doakan supaya c thila belajar juga mempercayai PSU dan include them in the work. Sometimes PR is important among bos-anak. :)




Finally to my ex SUB (now) - thank u for everything ya haji. All the best to u.




To my friend Deepa....maybe kita akan jadi ex colleque...but hope our friendship remains forever ya. Ada masa, nak ajak saya makan sms lah saya. Got something to share just buzz me (YM).




To all my staff at KSI - thank u for everything..for the helps...for the smile...I will always remember all of u...




MOA....bye bye...




MOSTI...here I come....God bless my new journey..Amen.




3 comments:

Deepa said...

Hiya Ren,

There is a saying

" People may forget what you have said, but they will never forget how you had made them feel'.

Fast forward, my first day at KSI. You were the first to come and 'break the ice' with me in my room. I will never forget that, and firts impressions count. Do you know why I always mention about your smile and how pleasant looking you are? Because that was the first thing I noticed about you Ren. And first impressions count. Another thing that I will always remember about you is Tn. Hj's comment ' Kalau semua orang kat dunia ini macam kamu Renny, dunia tentu aman.' Hehehehe. Funny it may sound but thats the fact. Well, I am certainly gonna miss you both. We may meet again in future, working for the same organisation. Who knows kan? Take care and all the best to you gal. Hope you get to do what you wanted in MOSTI. We will meet up for lunch.

rennylesa said...

so terharu dengan ur punya comment deepa.

Hopefully, orang2 MOSTI juga notice senyuman ikhlas I..hehehe.

Thank you so much deepa. For any reasons. U have help me a lot and listen to me a lot.

Lets meet up some other time..we sure have to make a time for lunch kan..

all the best to u too..:)

vivien_capri said...

ya reni org yang penyabar tapi ada juga kps yang menguji kesabaran ko kan....hint:kps4 ahaha

ba all de best ya......:D

xpa, dunia penjawat awam ni kici ja..mna-mana pun tejumpa juga tu..meeting ka..d alamanda ka..ekeke

yang penting

F-friends
R-remains
A-and
N-never
C-can
E-end

xoxo!

all the best

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...