Wednesday, September 7, 2011

The paperdoll project

saya nampak kempen ni di blog vivy. Dan info detail dlm website ni www.paperdollproject.com

Saya sudah lama berniat untuk terlibat dalam membantu hal-hal spt begini. Saya kekadang jeles dgn bbp kawan yang join charity melalui acara jogging..marathon...dulu time bujang..saya tiada kawan mau buat sama...lepas suda kawin ni dan bila sdg pregnant lagilah ada limit saya to do those things...

tapi bila saya baca info paperdoll project ni, ada 6 perkara atau mesej yang mereka cuba sampaikan iaitu dengan sumbangan kita dengan membeli paperdoll dari www.fashionvalet.com kita dapat membantu anak2 melalui

1-children -bantu mereka punya rumah atau at least mereka dicukupi dr segi basic needed
2-education - bantu mereka ada access dgn education
3-health care-bantu mereka supaya ada access kepada doc
4-poverty -bantu ibu bapa mereka yg puratanya RM6 sehari utk dpt meningkatkan income mereka
5-water - bantu mereka dpt sumber air yg bersih
6-awareness - supaya kita ada kesedaran bahawa ada ramai lagi anak2 di luar sana yang tidak seperti kita ada

I already become part of this campaign by spreading this news to u guys....lets join together....

p/s-nanti nak beli paperdoll tu..cantik juga...sambil tu boleh menyumbang...

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...