Thursday, February 6, 2014

#Throwback Moment

Nah kau, bukan Instagram saja boleh throwback, blog pun ada juga... 

Di awal tahun 2014, semasa cuti Thaipusam tempoh hari saya and family join Retreat Gereja kami ke Janda Baik, Bukit Tinggi Pahang. Ini kali kedua saya ke sini whereas kali pertama untuk hubby dan anak kami. Tapi kali pertama saya sebagai seorang isteri dan ibu, itu yang rasa excited sebab di samping retreat gereja boleh jadi family short trip juga.

Nama resort ni Centella Asiatica Garden & Resort. Since semuanya fully sponsor by church, so percutian nya lebih rasa best gitu...hehehe.

Actually bukan juga cuti, dah nama nya retreat dia lebih kepada perjumpaan kepada semua pemimpin / pelayan di Gereja. Masa ni masa untuk pastor kami berkongsi misi dan visi gereja bagi tahun 2014. Dan pemimpin dan pelayan gereja harus tangkap dulu misi visi sebelum jemaat juga dapat menghayati. Begitulah lebih kurang tujuan retreat ini. Sebab tu bukan semua jemaat pergi hanya yang terpilih saja.

Apapun, we leave the story behind we move on to sight seeing..

Here it goes,






Chalet yang kami dapat sangatlah comel. Cukuplah untuk kami 31/2 anak beranak.
Since berdekatan dengan Genting Highland dan bukit Tinggi so cuaca di sana ketika itu dalam 22-28 degree celcius. Nyaman gitu...

Actually kami sepatutnya beretreat di mana sabtu tu (kami gerak Jumaat petang ke Janda Baik) dari jam 8 sudah start acara. Tapi inilah sebab bawa anak sekali dapat pula Joshua yang suka cuaca sejuk2 (macam bapa dia juga) boleh pula Joshua bangun jam 11 30 pagi. Last2 my hubby saja yang join sebab dia bertugas juga jadi cameraman. Jadi sementara menunggu Joshua bangun, saya pun tidur sekali kekekeke. Ni ha muka Joshua yang baru bangun tu..


sembab gila mata sepet dia kan... gara2 begitu, tinggal makan tengah hari sajalah kami..hahaha

tapi sebelah petangnya saya punya giliran lah masuk acara tu. Hubby pula tertidur dengan Joshua. Tengok tu tertidur lagi...sejuk betul kali itu sebab Joshua kuat berhibernasi.

Patutnya hari ahad pagi balik, tapi saya cakap sama husband balik malam sabtu juga. Sebab Joshua sudah mula kena flu takut lebih melarat kalau tidur 1 malam lagi. Lagi pun the next day hari ahad so tidak mau rushing terus ke gereja. Itu yang malam sabtu tu balik KL. syukurlah x jem, so dalam 1 jam sudah sampai di rumah.

Apapun, saya sangat enjoy suasana di sana. Bawa Joshua menikmati kehijauan, dalam suasana sejuk. Tenang rasa. Tapi tidak boleh lama lah, sebab pandai boring pula. Habis acara yang disediakan di sana selain memancing, makan buah2an, naik perahu itu je kot. So tidak banyak yang boleh dibuat. Mau honeymoon pun ok, tapi dari segi chalet sy kurang recommend sebab macam boleh dengar jiran sebelah. hahaha. So kureng skit privacy. Kalau setakat ramai2 join BBQ oklah. Seronok juga tu.

Harga chalet agak mahal. Macam chalet kami tu RM174 per night. Mau dinner jauh skit disyorkan datang dengan family boleh BBQ ramai2 itu lebih meriah.

Apapun, I have fun with my family. Love them to bits.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...