Tuesday, October 7, 2014

Ada kuasa dalam doa mu

my last entry was published on the 14 of August. That means more than 1 month i didn't write in this page.

so many things happened actually.

From my promotion in my career and adjusting myself in the new environment of a new responsibilities!

fuhh..

boleh tahan lama menyepi. Bila log in ada 2 comments dari anon. readers yang sedang menanti untuk dipublishedkan.

rupanya pembaca saya ini bukan orang malaysia juga...ada juga terselit orang indonesia. terima kasih lah untuk mereka-mereka yang sudi membaca dan merasakan tulisan saya boleh memberi info kepada mereka. :)

By the way, baru-baru ini minyak baru saja dinaikkan kepada 0.20 sen. tahun depan GST akan diperkenalkan. kita rakyat kena bersedia dengan pelbagai kemungkinan. sebagai orang kristian berdoalah supaya Tuhan berikan roh hikmat dan pengetahuan kepada kepimpinan negara kita. Sy selalu berfikir kalau kerajaan mau kurangkan subsidi biarlah ada perkara lain juga yang boleh dibuat untuk meringkan beban rakyat. Pasti ada cara, cuma sy tidak tau bagaiman tp sy selalu fikir kalau negara jiran boleh buat kenapa kita tidak.

For example, spore kos sara hidup paling mahal didunia tapi gaji cikgu di sana boleh berbelas ribu. Pengangkutan awam sana superb! Thailand tiada istilah subsidi harga minyak tapi makanan sana masih consider murah.

Tapi like i said, power apa yg kita ada? di gred macam sy sejauh mana lah saja pandangan itu sampai? Tapi sy percaya Tuhan Yesus yang saya sembah itu luar biasa...betul rakyat kena belajar berjimat...tapi Government still ada obligation dia terhadap rakyat. Sebab itu motto berkhidmat untuk negara.

In this line of my new job, sedikit sebanyak sy melihat ada banyak kepincangan yang negara kita hadapi. Ada banyak kementerian masih tercari2 akan hala tuju core business masing2. We need change. Slowly but surely. For me, mmg banyak kesilapan tapi itu kita x boleh buat apa2 lagi. yg ada hanya way forwardnya saja. Dan again sebagai penjawat awam di gred pertengahan ini, i still dont have much power but i still believe i can make a change.

By Praying.

Pray for our country. Pray for our nation.

Because God moves when we pray.


No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...